Welcome Here
Selamat Menjenguk dan Terima Kasih !!! This is our PRELOVED blog and you also can have a order here .. Any question please visit me in my shoutbox ya ♥

My Post


ShoutBOX


Doa Meredakan Kemarahan
Saturday 26 January 2013

Tengok post title , DOA MEREDAKAN KEMARAHAN .. Tibe2 rase nak tahu pasal Doa Mengawal Kemarahan nih sbb aku nih selalu sangat marah , cepat rase marah bile ade yang tak puas hati kann .. Akibat perangai aku nih , aku dgn laki aku dah mencetuskan Perang Dunia ke berape puluh kali entah antare kami ..

Doa Mengawal Kemarahan atau Meredakan Orang Yang Tengah Marah

'Ya Allah , sejukkanlah hati dgn salji dan kesejukkan air yang sejuk . Ya Allah bersihkanlah hatiku daripada dosa2 sebagaimana Engkau membersihkan baju yang kotor daripada kekotoran'


Manusia mmg tak boleh lari dari sifat marah , cume tgk pada individu untuk kawal emosi kemarahan tuh ..Kemarahan nih semue sebenarnye hasutan syaitan yang cube nak rosakkan jiwa kite .. Care yang terbaik untuk mengawal sifat tuh kite boleh ambil wuduk , bykkan istighfar kepada Allah dan selawat ..InsyaAllah ..

Hadis Riwayat Imam Ahmad
Sabda Rasullulah SAW yang bermaksud :"Jika salah seorang daripada kalian marah sedang pada saat itu dia sedang dia dalam keadaan berdiri , maka hendaklah is duduk . Namun jika tidak hilang juga marahnya , maka hendaklah is berbaring."


InsyaAllah kalau aku amalkan bnde nih , aku boleh kut kawal perasaan marah yang ade dlm diri aku dari zaman sekolah lagi .. Aku pun tk suke sifat yang ade dlm diri aku sekarang nih . Ape nak buat , kene lawan jugak perangai syaitan nih .. 




Older Post | Newer Post